احسان پورمند، مدیرعامل رمیسدر رویداد تخصصی رایانش ابری همکاران سیستم خبر از راه‌اندازی شرکتی جدید به نام «ابرآمد» با همکاری رمیس و همکاران سیستم داد و گفت: «در بررسی‌هایمان به این نتیجه رسیدیم اگر می‌خواهیم زیرساخت قدرتمند و همتراز جهانی را در حوزه سرویس‌های ابری به مشتریان ارائه دهیم بیش از هر چیزی به همکاری قدرتمند نیاز داریم. اینجا هستیم تا خبری را به اشترا‌ک بگذاریم: «ابرآمد متولد شد.» ابرآمد قرار است خدمات رایانش ابری را ارائه کند و سرویس‌های متنوعی را در اختیار کسب‌وکارها قرار دهد.»

او همچنین به بیان تاریخچه‌ای از شرکت رمیس پرداخت و گفت: «در ۱۸ سال گذشته رمیس ۹۵۰ پروژه در زیرساخت فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور پیاده‌سازی و اجرا کرده است. این شرکت، ساخت و اجرای مراکز داده بزرگ تا پشتیبانی و نگهدای از زیرساخت‌های شبکه بانکی کشور را برعهده داشته است. در رمیس مجری، طراح و نگهدار پروژه کارت هوشمند ملی و همینطور مرکز داده بیمه مرکزی کشور و ده‌ها بانک‌ و بیمه دیگر هستیم. در سال جاری بیش از هزار و ۳۰۰ دستگاه پردازشگر و سرور از طرف رمیس به سازمان‌های مختلف ارائه داده شده و بیش از ۳۰ هزار ترابایت ظرفیت ذخیره‌سازی به سازمان‌های ایرانی فقط در طول سال جاری ارائه کردیم.»

پورمند ادامه داد: «با توجه به ترند تکنولوژی و فراگیر شدن استفاده از سرویس‌های ابری، مدت‌ها به دنبال راه‌اندازی سرویس ابری و در تراز جهانی در کشور خودمان بودیم تا تجربه خوبی برای سازمان‌ها ایجاد کند.»

پورمند با اشاره به اینکه سه مولفه برای این کار مورد نیاز است؛ گفت: «نخست اینکه دسترسی به منابع سخت‌افزاری فراوان داشته باشیم بدون اینکه مجبور به پرداخت هزینه سنگین باشیم. در رمیس تمام توان لجستیک خود را سازماندهی کردیم تا علی‌رغم چالش‌های روزمره داخلی و خارجی برای تامین منابع سخت‌افزاری، شرایطی را فراهم کنیم تا در هر لحظه ۳۰۰ سرور قدرتمند و ۱۰۰ دستگاه ذخیره‌ساز و پشتیبان‌گیر را موجود و آماده ارائه داشته باشیم. مورد دوم اینکه رمیس تامین‌کننده راهکار است. تجربه اجرای پروژه‌های مختلف در سازمان‌های بزرگ، سرمایه بی‌نظیری را برای ما فراهم کرده است. تیم جوان و مجرب ما در شرایطی که دسترسی به منابع انسانی متخصص چالشی برای سازمان‌هاست، توانایی ارائه راهکارهای جامع و یکپارچه را داراست.»

او تصریح کرد: «تجربه پیاده‌سازی پروژه سی‌جی‌نت برای یکی از اپراتورهای بزرگ کشور با بیش از ۵۰ میلیون مشترک، بدون قطعی ارتباط، در سطح خاورمیانه کم‌نظیر بود و این باعث شد به یک تیم کارکشته دسترسی پیدا کنیم. باید بگویم ما در تکمیل مولفه اول فقط منابع ذخیره‌سازی و سخت‌افزاری در اختیار افراد نمی‌گذاریم بلکه آن را برای یک سازمان سفارشی‌سازی می‌کنیم.»

مولفه سوم به اعتقاد مدیرعامل رمیس، تجربه پشتیبانی و نگهداری از مراکز داده‌ای است که هفت در ۲۴ سرویس می‌دهند‌. او در این باره گفت که سازمان‌های زیادی سرویس‌های حیاتی خود را روی دیتاسنترهای رمیس ارائه می‌دهند. قریب به ۵۰ مرکز داده از جمله شرکت‌های نفتی توسط رمیس راهبری می‌شوند که ما در این میان علاوه بر تیم متخصص؛ ابزار، نرم‌افزار و فرآیندهای مورد نیاز را برای آنها فراهم کردیم.»