شرکت «ابرآمد» زمستان ۹۷ با سرمایه‌گذاری رمیس و همکاران‌سیستم راه‌اندازی شد. به گفته محمد سلطانی، عضو هیات‌مدیره ابرآمد، هدف این شرکت عرضه‌ سرویس‌های نوآورانه‌ در زمینه‌ زیرساخت‌های ابری است و قصد دارند با ارائه مجموعه متنوعی از سرویس‌های ابری پاسخگوی نیازهای مشترکان باشند.

در حال حاضر ابرآمد به بیش از ۵۰۰ مشتری سرویس‌های خود را عرضه می‌کند. سلطانی در مورد جزئيات سرویس‌های ابرآمد به پیوست می‌گوید: «یکی از اصلی‌ترین سرویس‌هایی که در ابرآمد ارائه می‌شود دیتاسنتر مجازی ابرآمد یاabramad VDC  است. در این سرویس ما لایه‌های مختلف یک دیتا‌سنتر شامل منابع پردازشی، منابع ذخیره‌سازی، لایه‌های شبکه و امنیت را به ‌صورت مجازی و مدیریت شده (نگهداری و پشتیبانی) در اختیار مشتری می‌گذاریم.»

پشتیبان‌گیری ابرآمد یا Abramad BaaS  از دیگر سرویس‌های ابرآمد است. در این سرویس مشتری فایل پشتیبان از آرشیو یا فایل‌های مهم خود را روی ابر‌های ابرآمد نگهداری می‌کند. بر اساس گفته‌های سلطانی یکی دیگر از سرویس‌های ابرآمد که از ترکیب دو سرویس قبلی به دست می‌آید سرویس شرایط بحرانی یا DRaaS است. در این سرویس یک شرکت یا سازمان سرویس‌ها و فایل‌هایی را که به مشتریان خود ارائه می‌دهد در دیتاسنتر دیگر در شهری دیگر برای شرایط بحرانی نگهداری می‌کند. این کار باعث می‌شود تا اگر به هر دلیلی سایت آن شرکت قطع یا حتی اینترنت از دسترس خارج شد، کاربر مورد نظر بتواند سرویس خود را در شهر دیگر اجرا کند و بدون مشکل سرویس‌دهی را ادامه دهد.

سلطانی همچنین درباره سرویس‌های دیگر ابرآمد توضیح می‌دهد: «دسکتاپ یا Abramad Desktop  از دیگر سرویس‌های ابرآمد است. این سرویس یک دسکتاپ مجازی از یک PC است که روی ابر ابرآمد در اختیار مشتریان قرار داده می‌شود. مهاجرت به ابرآمد و پردازش گرافیکی ابرآمد نیز دو سرویس دیگر است که از سوی ما عرضه می‌شود.»

«ابرآمد» در آینده سرویس‌های جدیدی به مجموعه خدمات خود می‌افزاید؛ ابر خصوصی مجازی یا Abramad VPC   PaaS  و CDN از جمله این سرویس‌ها هستند. در ابرخصوصی مجازی ابرآمد یک فضای ابری خصوصی در اختیار مشتری قرار می‌دهد تا مدیریت آن فضا و نصب تجهیزات مجازی بر عهده خود مشتری باشد.

این شرکت برای عرضه سرویس‌های مختلف با مشتری قرارداد امضا می‌کند. یکی از پیوست‌های این قرارداد بحث SLA یا توافق‌نامه سطح خدمات است. اگر ابرآمد در سرویس‌دهی تخطی کند، ملزم به پرداخت جریمه و ارائه همان سرویس به ‌صورت رایگان برای مدت محدود به مشتری است. شاخص‌های مختلفی برای SLA در نظر گرفته شده که عبارت از قطعی سرویس، افت سرعت شبکه و فضای ذخیره‌سازی است، همچنین باید اشاره کرد که این‌ موارد به ‌صورت قرارداد رسمی بین ابرآمد و مشتری منعقد می‌شود.

«ابرآمد» برای دوران کرونا همچنین «سرویس دورکاری ابرآمد» را عرضه کرده است. به گفته سلطانی در این سرویس، ابرآمد ابزارهای ضروری برای ایجاد یک ساختار دورکار مبتنی بر رایانش ابری را فراهم کرده‌‌ تا انجام کارها از راه دور و خارج از محیط شرکت‌ها بدون دغدغه صورت گیرد. در سرویس دورکاری ابرآمد سرویس‌هایی نظیر ایمیل، دسکتاپ مجازی، ویدئوکنفرانس و غیره عرضه می‌شود. علاوه بر این، یک تیم متخصص پشتیبان مشتریان‌ ابرآمد در این دوران است.