محمد سلطانی، مدیرعامل شرکت ابرآمد در رویداد تخصصی رایانش ابری همکاران سیستم به بررسی سرویس‌ها و فعالیت‌های ابرآمد پرداخت.

او در ابتدا درباره انتظاراتی که کسب‌وکارها از فناوری اطلاعات دارند، گفت: “کسب‌وکارها به شدت به فناوری اطلاعات وابسته هستند و انتظار دارند سرویس‌های درستی از آن دریافت کنند. همچنین انتظار این است که بخش فناوری اطلاعات چابک باشد و محرمانگی اطلاعات را حفظ کند و تمام اینها با هزینه کمی انجام شود.

او در ادامه سرویس‌های ابرآمد را مورد بررسی قرار داد و گفت: “ما با نگاه به چالش‌هایی که کسب‌وکارها در کشورمان با آن درگیر هستند سرویس‌هایی را طراحی کردیم که پاسخگوی نیازهای واقعی آنها باشند. یکی از سرویس‌ها مرکز داده مجازی ابرآمد است که با استفاده از آن نیازی به ایجاد سرور در شرکت نیست.‌در این سرویس، لایه‌های سخت‌افزاری دیتاسنتر، منابع ذخیره‌سازی، پردازش، شبکه داخلی دیتاسنتر، لایه‌های امنیتی، سیستم‌های مانیتورینگ و تداوم سرویس را فراهم می‌کنیم. در این سرویس پشتیباتی دیتاسنتر مجازی را هم داریم.”

سرویس دیگر ابرآمد، ابر خصوصی مجازی ابرآمد است. سلطانی درباره این سرویس گفت: “اگر سازمانی نخواهد مدیریت سرویس مجازی را برعهده ابرآمد بگذارد ما این سرویس ابر خصوصی را برای آنها فراهم کرده‌ایم. مشتری این سرویس را در دل ابرآمد برای خود شکل می‌دهد و راهبری و مدیریت این ابر خصوصی هم برعهده مشتری است.”

سرویس سوم پلتفرم ابرآمد است. به گفته سلطانی یکی از سرویس‌هایی که ترند است سرویس‌های پلتفرمی است و نرم‌افزار در بستر ابر توسعه پیدا می‌کند. شرکتی که توسعه نرم‌افزار می‌کند یا کسب‌وکارها اگر می‌خواهند سرویسی را تست یا پایلوت کنند می‌توانند با این سرویس، نرم‌افزار خود را عملیاتی کرده و در صورت نیاز تغییرات را بر بستر ابر یا مرکز داده استقرار دهند.

دسکتاپ ابرآمد دیگر سرویس ماست. مدیرعامل ابرآمد درباره این سرویس گفت که در لایه تجهیزات کاربران مسائل متعددی به وجود می‌آید که یکی از سرویس‌های ابری که ارائه کرده‌ایم دسکتاپ ابری است و نیاز به تجهیزات سخت‌افزاری برای پیاده‌سازی آن نیست. هرجا که اینترنت باشد امکان دسترسی به آن هست و نیازی به حضور فیزیکی برای دسترسی به آن نیست.
سرویس شرایط بحرانی پنجمین سرویس ابرآمد است. در این سرویس مشتریان می‌توانند دیتاسنتر دوم خود را با هزینه بسیار کمتر بر بستر ابرآمد داشته باشند.

به گفته مدیرعامل ابرآمد ششمین مورد سرویس پشتیبانی‌گیری ابرآمد است. در این سرویس می‌توان دیتاها را بر بستر ابرآمد داشت. به‌صورت مستقیم با استفاده از نرم‌افزار مستقیم خود کسب‌وکارها می‌توان یک بک‌آپ بر بستر ابرآمد ایجاد کرد.